Luźne spostrzeżenia przy kawie, dotyczące prowadzenia

biznesu, zespołu i sprzedaży.

 

 

 

 

 

 

Trzy siostry i brat..., i jeszcze Ktoś.

 

 

Zazwyczaj jest tak, i tego sobie często nie uświadamiamy, że w życiu prywatnym jak i zawodowym posiadamy rodzeństwo. Tak właśnie..., rodzeństwo.

 

 

 

Decyzja, pierwsza siostra naszego niepisanego rodzeństwa.

Na co dzień podejmujemy kilkadziesiąt decyzji mniej lub bardziej istotnych. Część z nich jest wynikiem analizy sytuacji, część z nich podejmowanych jest automatycznie na "autopilocie". Okazuje się, że podad 70% decyzji jest błędnych lub niewłaściwych oraz "nie trafionych". Decyzja to pierwsza siostra naszego nieuświadomionego rodzeństa.  Dobrze jest wytrwać przy niej, a zmieniać jedynie elementy w ramach tzw. "obrotu".

 

 

 

 

Drugą osobliwą postacią tego układu, jest Wytrwałość.

Dobrze jest, gdy obie siostry pracują z nami będąc w parze. Dobrze jest, gdy Decyzja wspierana jest przez Wytrwałość, i jest podtrzymywana przez nas, szczególnie wtedy, gdy nasze plany nie do końca układają się po naszej myśli, szczególnie wtedy, gdy nasze działania nie dają na początku zamierzonego efektu. Pomijając aspekt trafnie podjętej decycji, to właśnie Wytrwałość jest kluczowym elementem, który stanowi o powodzeniu naszych planów i działań.

 

 

 

 

Porażka... O, jak my ją dobrze znamy...

To trzecia postać naszego rodzeństwa. Ileż ona niesie za sobą emocji? Ileż rozmów, analiz, a często frustracji i niezadowolenia? Ileż nieprzespanych nocy? Ile pytań bez odpowiedzi? Jak czesto chcialibyśmy jej nie znać? Niestety, a może i stety, jest ona wpisana w DNA naszej istoty. Cały czas się uczymy siebie samych i innych. Uczymy się życia i świata. Jednak mało kto wie, że w każdej porażce kryje się zalążek czegoś, czego chyba wszyscy pragniemy...

 

 

 

 

Sukces! To brat wyżej przedstawionych sióstr.

Sukces, jest najmłodszym z rodzeństwa, jest pogodny, uśmiechnięty, radosny jakoby szczęście. Jednak kłopot z nim jest taki, że często lubi chodzić własnymi drogami, często jest indywidualistą. Uwielbia chodzić na randki tylko ze swoją dziewczyną, której na imię Odwaga.

 

 

 

 

 

Odwaga zaś, ma swój początek w takiej oto postawie:


Masz myśleć śmiało, by się podnieść,


Masz być pewny siebie, zanim


Kiedykolwiek zdobędziesz nagrodę.


Zwycięża ten, kto myśli, że chce zwyciężyć.

 

 

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=dNPeBQeGfiQ

 

 

 

 


Zapraszam do współpracy.

WS.

 

 


img

 

 

 

 

Polecana literatura. Bez wzgledu na zajmowane stanowisko warto cały czas zdobywać wiedzę. Rozwijać się, poszerzać horyzonty myślowe. Dotyczy to wielu dziedzin, a skoro jesteśmy tutaj, a sprawy traktują o pracy zawodowej, zachęcam Państwa do częstego sięgania po pozycje książkowe z zakresu zarządzania, zarządzania w czasie, szeroko rozumianej motywacji, zarządzania kryzysem oraz komunikacji i budowania relacji z zespołem. W tym miejscu gorąco polecem książki autorstwa znanych pisarzy, jakimi są Brian Tracy i Napoleon Hill. Przy bliższym poznaniu, mogę polecić również innych autorów z zakresu w/w tematyki.

 

Edukacja Zespołu. To bardzo ważny elemet prowadzenia firmy. W obecnym czasie niemożliwym jest utrzymanie się na rynku, nie mówiąc już o rozwoju firmy, by nasz zespół (nie tylko sprzedażowy), nie rozwijał się pod tym względem. Jeśli chcemy, aby nasza firma była prężnie rozwijającą się organizacją, musimy zadbać aby zespół "był na czasie" w kwestiach aktualnego rozwoju rynku, konkurencji, jak również w kontrekście tworzenia nowych szans biznesowych. Bardzo ważnym elementem jest również, aby nasi współpracownicy rowijali się indywidualnie wg własnych zainteresowań, w kontekście pracy zawodowej, w naszej firmie. To wszystko musi być zgranym mechanizmem. Mówi się, że "łańcuch jest tak silny, jak jego najsłabsze ogniwo". Sporo w tym prawdy życiowej.

 

Im mniej tym lepiej (procedury, administracja). Z mojego doświadczenia i obserwacji jasno wynika, że im mniej w firmie obszarów administracyjnych, raportów do raportów i innych podobnych - czasem zbytecznych narzędzi, tym lepiej dla Zespołu Handlowego. Oczywiście, takie narzędzia powinny funkcjonować w firmie, jednak sprowadzone do optymalnego minimum. W mojej opinii, Handlowiec powinien jak najwięcej czasu spędzać u klientów, skupiając się przy tym na budowaniu relacji, serwisie i kolejnej sprzedaży.

 

Motywacja Zespołu. Podobnie ak w przypadku edukacji zespołu, ważne jest, abyśmy dbali o odpowiednią motywację zespołu. Szczególną rolę oraz odpowiedzialność w tym zakresie mają osoby zarządzające. Musimy o tym pamiętać codziennie. Nie zawsze motywują pieniądze - według badań, są one zwykle wymienianie jako trzecia lub nawet piąta pozycja spośród najczęściej wymienianych motywatorów. Czy chwalisz swój zespół? Czy doceniasz i chwalisz rezultaty indywidualne? A w sytuacjach kryzysowych, czy masz w zwyczaju zrobić spotkanie z zespołem, poznać przekonania, wartości, potrzeby i ograniczenia panujące w zespole? Czy informację korygującą przekazujesz pracownikowi indywidualnie?

 

Nieformalny Lider. Warto zwrócić uwagę na tą osobę. Warto wiedzieć, kto jest liderem i co go motywuje, a co sprawia niezadowolenie i spowalnia postępy w pracy. Sztuką jest i dużą umiejętnością odpowiedno zarządzać oraz motywować taką osobę - ma ona ogromny wpływ na pracę, motywację oraz zachowania i działanie pozostałych członków zespołu.

 

Serwis Klienta. Bardzo ważny element prowadzenia firmy. Jest to obszar, którego nie wolno pomijać! Sprzedaż może być jednorazowa, jednak jeśli polityka firmy bazuje na stałych klientach i poleceniach, jest to najważniejszy obszar w firmie. Możesz być najlepszym Handlowcem, jednocześnie musisz pamiętać i zabiegać o to, aby Twoi współpracownicy z "serwisu" działali na równie wysokim poziomie, tak jak Ty profesjonalnie działasz.

 

Profesjonalizm. Należy zadbać o to, aby w każdym obszarze działalności firmy, bezwzględnia wszystkie punkty, szczególnie krytyczne, działały poprawnie, bez zarzutu. Jedynie w ten sposób działając, możemy aspirować do mówienia o sobie, że jesteśmy liderami rynku. Chcę powiedzieć przez to, że nie jest najważniejsza wysokość sprzedaży, a przede wszystkim rentowność firmy. 

 


Pozostałe elementy funkcjonowania firmy. Dobre praktyki. Kultura firmy - te obszary jedynie wymienię poniżej, i pozostawiam do rozwinięcia i omówieia podczas indywidualnych rozmów z Państwem.


Myślenie - jakość i sposób myślenia, to kluczowy element przekładający się na właściwe działanie.

 

Misja. Wyznaczanie celów - elementy składowe, które muszą zaistnieć w drodze do realizacji celów.

 

Przekonania. Wartości. Stan świadomości.

 

Wizja. Wiara - wewnętrzne przekonanie. Elastyczność - rezerwa do samego siebie, technika kubka z kawą. Droga. Kto jest wsparciem?